Les colònies 2016 dia a dia. 2n torn

Dia 5: Prime dia.

Bona nit famílies! Ja estem en marxa!
De bon matí hem sortit de Tarragona amb les piles ben carregades; i després d’un  viatge mogudet (amb algun mareig) hem arribat a Ulldemolins! Els monitors ens esperaven amb bona música i un somriure a la cara, i hem fet una breu presentació. Tot seguit, ens han assignat les habitacions i ens hem instal·lat.
Per començar a conèixer als altres companys hem realitzat un seguit de jocs de presentació com ara el “pistolero” i la cuida del porquet. Aleshores hem dinat els entrepans de casa, i hem tingut temps lliure per conèixer la zona.
A la tarda, per preparar-nos pels jocs olímpics, hem tingut proves de velocitat i concentració. Tot seguit, mitjançant el joc de la cadira i un sorteig, ens han assignat els grups, amb els quals, competirem. Després d’un bon berenar, hem començat a treballar en grup, escollint el país, la bandera i el nom. Una bona dutxa ens esperava després d’un dia intens, i ja tocava sopar. Tot seguit hem anat a l’ermita de Sant Antoni per cercar la flama olímpica, amb la que demà farem l’apertura dels III Jocs Olímpics d’Ulldemolins.Ja a la Colònia hemo fet dos jocs de nit i ens ho hem passat molt bé.
Fins demà!

Dia 6. Segón dia: Ja som esportistes!

Tot i que alguns hem dormit més que altres, ens hem llevat ben d’hora i per despertar-nos i treure’ns la son hem fet algunes voltes al camp i hem fet alguns exercicis. Un cop hem esmorzat i hem fet els serveis que ens tocaven, hem escollit en quins esports competiríem durant les colònies. Algunes de les disciplines són: tennis taula, natació, tir amb arc, petanca o atletisme d’entre altres.

Els monitors ens han dit que aquesta nit rebríem la flama olímpica i per tant, havíem de preparar una actuació en grups per presentar-nos i ensenyar a la resta dels acampats qui érem i quin país representàvem. Per tant, hem començat a assajar balls i petites obres de teatre per fer durant la nit. Com que ens ho hem pres seriosament i hem assajat de valent, a migdia els monitors ens han ruixat amb la mànega per refrescar-nos. Després de dinar i descansar una mica, hem reprès els assajos i hem confeccionat els vestits i els complements propis de cada actuació i país.

Per canviar una mica d’aires, un cop hem esmorzat ens hem dirigit cap a l’Ubaga, una colònia que hi ha just al costat d’on nosaltres estem. Allà hem saltat a la corda i hem jugat a pilota, tot i que també ens hem remullat amb l’aigua que portàvem a les cantimplores. Es nota que tenim ganes d’aigua!
Després de sopar ens hem posat els vestits que hem fet per la tarda i hem portat la flama de l’entorxa amb la bandera olímpica fins el peveter. Ha estat un moment molt emotiu perquè s’han donat per iniciats els tercers Jocs Olímpics d’Ulldemolins. Per finalitzar el dia, cada grup s’ha presentat amb l’actuació que havíem preparat: balls, coreografies,... Ha estat una cerimònia molt lluïda que ha servit per posar punt i final a aquest fantàstic dia.

Bona nit papes i mames!

Dia 7. Tercer dia: D’entrenament a entrenament!

Un dia més ens hem llevat amb ganes de passar bons moments plegats. Un cop hem despertat el cos i hem esmorzat, tots hem endreçat les nostres habitacions que estaven una mica desordenades. Però avui ha estat un dia molt especial perquè és la festa de San Fermín i com no podia ser d’una altra forma ho hem celebrat com cal: tots ens hem vestit amb una samarreta blanca i un mocador vermell. Tot i que molts de nosaltres ja sabíem què eren els “encierros” i el “chupinazo”, els monitors ens han explicat els orígens de la festa pamplonenca. Després d’ovacionar el sant, hem començat la cursa amb uns “toros” molt peculiars, eren unes vaquilles que coneixíem de ben a prop... Un cop hem arribat al camp de futbol, allà hem pogut ballar tots plegats i torejar els toros. Un cop hem acabat, hem posat en comú què ha suposat l’experiència.

Estàvem una mica cansats però encara teníem energia per començar els entrenaments i reparar-nos per les competicions finals dels Jocs Olímpics. Avui ha estat el torn dels següents esports: bàdminton, petanca, tir amb arc,... Ah! Gairebé ens n’oblidàvem, després de dinar hem baixat a la piscina per posar en pràctica les nostres habilitats com a nedadors i nedadores. Després d’un geladet o un refresc, hem jugat un intents partit de futbol contra els nens d’Ulldemolins. Mal està de dir-ho però els hem guanyat 7 a 4. Tot i el resultat, ens ho hem passat d’allò més bé i ens ha servit per entrenar a futbol.
Després de sopar, hem agafat les nostres llanternes i hem fet un parell de jocs amb els nostres monitors pel voltant de la casa de colònies.

Fem “cambio y corto” fins demà! Bona nit!

Dia 8. Quart dia: Continuem amb l’aventura!

Després e despertar-nos, avui hem deixat de banda la gimnàstica i hem fet una sessió de zumba per despertar el cos. Juntament amb els monitors hem ballat durant una bona estona a ritmes caribenys. Per recuperar forces ens hem menjat un bon esmorzar i un cop fets els serveis, hem continuat entrenant amb alguns esports, com per exemple, el tennis.

A mig matí, els monitors han organitzat una cursa d’esport al límit, també anomenada “Spartan Race Junior”. Ens ho hem passat d’allò més bé ja que hem corregut, hem hagut de buscar monedes al mig del fang i hem hagut de fer volteretes d’entre d’altres proves. Encara no sabem qui ha quedat primer però ens és igual perquè hem passat una molt bona estona. Estàvem famolencs i ens hem cruspit el dinar en un no-res.

Un cop hem fet el descans, hem dedicat la tarda a fer un taller: un cub per posar una espelma tot decorat amb papers de colors. Com que per la nit teníem previst anar a l’ermita de Sant Antoni a fer jocs, per la tarda ens hem dirigit fins el lloc per conèixer-lo i preparar el terreny. Després de sopar hem fet l’excursió fins l’ermita amb les llanternes perquè ja es feia fosc i a l’esplanada del costat hem fet els jocs proposats per cada equip. Ha estat un dia replè d’activitats que ens ha deixat una nit preparada per descansar. Bona nit!

Dia 9. Cinquè dia:  just a la meitat de les colònies!

Avui ha estat un dia molt, molt intens: tot just ens hem despertat que la música de la zumba ja sonava al pavelló principal. Després d’esmorzar i carregar piles, hem preparat la motxilla amb tot el que necessitàvem: tovallola, banyador, xancletes,... i cap al poble falta gent! Ben aviat hem entrat cap a la piscina i hem entrenat com autèntics nedadors.

Cap al migdia hem iniciat les competicions de natació fent dues piscines de croll i d’esquenes. Com que al costat de la piscina hi ha un camp de futbol, hem continuat el partit amb els nens del poble. Aquesta vegada no hem tingut tanta sort i han guanyat ells, no sempre ho podem tenir tot! Com que ja teníem gana, hem dinat allà mateix al costat de la piscina ja que la germana Conchi ens l’ha portat amb el cotxe.

Un cop tranquil·litzat l’estomac, hem practicat i competit el salt de longitud. Com que ja estàvem bastant cansats i suats ens hem tornat a banyar per estar ben fresquets i anar cap al poble. Teníem moltes ganes de descobrir Ulldemolins i, per aquest motiu, hem tingut una estona per comprar alguna que altra cosa per les botigues.

Els monitors ens han proposat fer un joc cap a les set de la tarda pels carrers del poble, la dinàmica consistia en buscar diversos valors esportius i personals escampats per tot Ulldemolins, com per exemple la tolerància, la generositat, la celebració o la interculturalitat entre d’altres. Un cop els hem trobat tots, els hem posat en comú i tots nosaltres n’hem triat un cadascun i hem explicat el motiu. A les 20h hem entrat a missa.

En acabar hem enfilat cap a la casa de colònies per un altre camí més fresquet i aventurer. Com que estàvem tant cansats de tot el dia, ens hem dutxat, hem sopat i amb el pijama ja posat hem fet una sessió de ioga nocturna per tranquil·litzar-nos i asserenar-nos. Bona nit!!!

Dia 10: 6è dia: ja estem de competicions!

Com que ja portàvem uns quants dies fent zumba, pel matí ens van proposar fer algunes activitats per estirar el cos i en acabar la sessió vam fer tai chi per asserenar les energies.

Una vegada esmorzats hem endreçats les coses i ja hem començat les competicions d’alguns esports: bàsquet, tir amb arc, tennis taula i petanca. Molts de nosaltres vam participar en aquests esports i la veritat és que no se’ns dóna gens malament! Com que ja ha començat a fer molta calor alguns ens hem anat a dutxar i altres hem preferit fer manguerazo.

Després de dinar, la calor era força insuportable i ens hem posat a fer polseres a l’ombra, allà corria una mica d’aire. Un cop acabat el temps lliure vam començar un taller força entretingut que consistia en agafar un bloc de paperets per anotar coses i dibuixar ninotets sobre les olimpíades de forma que al passar els paperets sembla que prenguin moviment. Teníem ja gana que hem berenat i hem pujat cap a l’ermita de Santa Magdalena per preparar diversos balls per grups.

A l’arribar a les colònies ens hem dutxat, sopat i preparat per la vetllada. Hem fet unes coreografies fantàstiques que han deixat bocabadats els monitors. Amb això tanquem el dia d’avui, fins demà. Bona nit!!!

Dia 11. 7è dia. Seguim les nostres competicions

A les 9 del matí han començat a sonar les cançons habituals per anar aixecant-se. Tot seguit, ens hem disposat a fer una mica de gimnàstica; avui ens ha tocat una bona sessió de Zumba per iniciar el dia amb ritme i energia. Després d’una petita oració i un bon esmorzar i després de realitzar els serveis que li pertocaven a cada grup, el dia ha anat avançant amb normalitat amb les següents competicions olímpiques: futbol, on els olímpics també han tingut l’oportunitat de posar a prova als monitors, gimnàstica rítmica, amb unes tombarelles i unes figures extraordinàries i bàdminton, amb el qual hem finalitzat el matí i on ens han demostrat les seves habilitats. A la tarda, hem fet una mica de senderisme i ens hem pogut remullar al riu de les Codolles Fondes del Montsant amb l’agradable companyia d’alguns peixos. Finalment, per tancar aquesta dura i complerta jornada d’avui, hem gaudit de la projecció de la pel·lícula “Asterix i Obelix en los Juegos Olímpicos”.

Dia 12. 8è dia: comencen els dies de por...

De bon dematí hem començat el dia fent una mica d’exercici acompanyat d’algun joc per començar el dia ben actius.

Just acabats d’esmorzar i havent fet els serveis corresponents, hem seguit amb les competicions dels Jocs Olímpics. Avui tocava volei, relleus, llançament de pes i llançament de javelina. Ben acabades les competicions del dia, hem començat a organitzar la nit del terror per grups, tots estàvem molt motivats per espantar als nostres companys.

Després de dinar i d’esperar a que el sol baixes una mica, hem començat a tirar cap al poble. A causa del sol que queia, en arribar no hem dubtat un segon en tirar-nos a la piscina, que fresqueta que estava...i més acompanyada d’un bon gelat.

Després de donar un tomb pel poble hem començat la tornada ben animats, segur que heu sentit els nostres “cants” des de Tarragona.

Un cop a la colònia, ens hem dutxat i quan ja estàvem llestos hem anat a sopar.

A continuació, hem donat pas a la tant temuda nit del terror, maquillant-nos i practicant les nostres actuacions. Un grup ha preparat un túnel del terror, un altre un recorregut amb diverses probes per trobar la “nena morta” i finalment el darrer ens ha explicat una terrorífica història acompanyada d’algun ensurt inesperat.  Així doncs, amb els pèls de punta ens hem dirigit cap a les habitacions per anar a dormir (o almenys intentar-ho). Bona nit!!